Tuesday, March 30, 2010

Oh Shit! Michael Rasmussen

Excerpt from an interview with  Michael Rasmussen

Hvad er der sket i senere år? - What happened in recent years?
 
»Doping er kriminaliseret i en grad, der er vanvittig. "Doping is criminalized in a degree which is crazy. En af de mest ydmygende situationer, jeg har været ude for, har været her i mit eget hus. One of the most humiliating situations I have experienced have been here in my own house. Jeg vågnede kl. I woke up at. halv otte og gik på toilettet. half past seven and walked to the bathroom. Umiddelbart efter kom der en dopingkontrollant. Jeg var i gang med at koge havregrød ovenpå. Immediately after came a doping inspector. I was starting to cook oatmeal on top. Jeg kunne ikke tisse. I could not pee. Jeg sagde, nu spiser jeg min morgenmad, og så må vi vente lidt og tage blodprøven først. I said, now I eat my breakfast, and then we wait and take the blood test first. Den store tysker – en pensioneret mand på 60, der kom fra Monaco – kigger på mig, mens jeg spiser morgenmad og begynder at kommentere indretningen af huset. The big German - a retired man of 60 who came from Monaco - look at me while I eat breakfast and begin to comment on the layout of the house. Jeg siger, nu skal jeg på toilettet: jeg skal ikke tisse, jeg skal skide, siger jeg. I say now I am on the toilet: I will not pee, I'll shit, I say. Nåmen, det er ikke noget problem. Naam, it is no problem. Han skal bare kigge på. He just need to look at. Det skal du bare ikke, siger jeg. It just does not, I say. Jo jo, jeg står herovre i døren og kigger. Well yes, I stand over here in the doorway and looks. Det er en af de mest ydmygende situationer. It is one of the most humiliating situations. At sidde og skide i sit eget hus og blive overvåget.« To sit and shit in his own house and be monitored."    Link to original article here.

1 comment:

  1. Crazy as the man is, he makes a good point. No question that it's invasive, annoying, out of hand, silly and borderline offensive. Then again, the riders kinda borught this on themselves. If they can't clean it up internally, a strange man from the UCI will come by and watch you shit.

    ReplyDelete

Pappillon welcomes your comments and encourages your participation. Comments may, however, be moderated.